Power of capital as the determinant of innovativeness of the company
Creator: Abstract:Istnieje powszechne przekonanie, że innowacyjność i wszelkie działania na rzecz jej rozwoju mocują pozycję konkurencyjną przedsiębiorstwa. Przyjmuje się zatem, że proinnowacyjne aktywności są ważne, wartościowe – bez względu na obszar działania podmiotu, jaki działalność ta obejmuje. Problematyka innowacyjności wyrasta z prorozwojowych potrzeb przedsiębiorstwa, kreowanych - z zasady, na tle poszukiwania nowości w obszarze dostarczanej na rynek oferty. Z drugiej strony potrzeba ta wiąże się z poszukiwaniem rozwiązań na rzecz prowadzenia działalności – nowoczesnych, wyróżniających formuł zarządczych, dających pole generowania nowych – szeroko rozumianych wartości. Działalność innowacyjna stymulowana być może indywidualnie przez przedsiębiorstwo. Może być też prowadzona w ramach szeroko pojętej współpracy świata nauki z biznesem, transformującej naukowe założenia na biznesowe pomysły. Artykuł dotyczy problematyki innowacyjności przedsiębiorstw. Jego celem jest analiza aktywności nowatorskich realizowanych na poziomie przedsiębiorstwa, napędzanych jego szeroko ujmowanym kapitałem i wpływ tychże na pozycję konkurencyjną podmiotu. Podjęty temat badawczy został zrealizowany w oparciu o krytyczną analizę dostępnej literatury przedmiotu, wraz z wnioskowaniem.
Date issued: Electronic Issue Date: Identifier:doi:10.37055/nsz/129502 ; oai:editorialsystem.com:article-129502
Electronic ISSN: Print ISSN: Publisher ID: License: Starting page: Ending page: Volume: Issue: Journal: Keywords:innovation ; capital ; knowledge ; competitive potential ; competitive edge