Obiekt

Tytuł: Jakość w funkcjonowaniu organizacji procesowo zorientowanych

Abstrakt:

Celem artykułu jest identyfikacja kryterium jakości w zakresie wykorzystania wybranych technik i technologii zarządzania jakością oraz roli zasobów, systemów informacyjnych i narzędzi informatycznych. Środowisko IT wzmacnia potencjał biznesowy współczesnych organizacji i procesy zapewniania jakości zarówno produktów, jak i projektów. Środowisko cyberprzestrzeni i dostępne systemy IT sprzyjają wzrostowi potencjału biznesowego współczesnej organizacji i zapewnianiu jakości realizowanych procesów biznesowych. ; Krytyczna analiza publikacji naukowych, raportów branżowych oraz innych źródeł związanych z tematyką badawczą, a także własne badania cząstkowe, typu sondaże diagnostyczne, według założonego zbioru potrzeb. ; Środowisko IT wzmacnia potencjał biznesowy współczesnych organizacji i procesy zapewniania jakości zarówno produktów, jak i projektów. W artykule przedstawione zostały nie tylko aspekty związane z funkcjonowaniem współczesnej organizacji i zmianą jej modelu biznesowego, lecz przede wszystkim problemy ewaluacji i kreowania jakości przez wykorzystanie wybranych rozwiązań IT. Ponadto wyeksponowano różne perspektywy postrzegania kryterium jakości, które decyduje o rynkowym sukcesie przedsiębiorstwa. Ponadto usługi cyberprzestrzeni oferują liczne zaawansowane narzędzia, które wspomagają procesy planowania, organizowania, koordynowania, nadzorowania i monitorowania oraz kontrolowania procesów biznesowych. Wskazano również zagrożenia i szanse wynikające z wykorzystania środowiska cyberprzestrzeni ze szczególnym uwzględnieniem wdrażania strategii X-engineeringu w praktyce biznesowej. ; Środowisko IT wzmacnia potencjał biznesowy współczesnych organizacji i procesy zapewniania jakości zarówno produktów, jak i projektów. Środowisko cyberprzestrzeni i dostępne systemy IT sprzyjają wzrostowi potencjału biznesowego współczesnej organizacji i zapewnianiu jakości realizowanych procesów biznesowych. Analiza różnorodnych perspektyw postrzegania jakości dostarcza podstaw do lepszego zrozumienia jej znaczenia w procesach biznesowych i ich wpływu na sukces rynkowy.

Data wydania:

2024-09-30

Data wydania elektronicznego:

2024-09-30

Identyfikator:

oai:ribes-88.man.poznan.pl:920 ; doi:10.37055/nsz/203235 ; oai:editorialsystem.com:article-203235

ISSN elektroniczny:

2719-860X

ISSN drukowany:

1896-9380

Identyfikator wydawcy:

203235

Licencja:

kliknij tutaj, żeby przejść

Strona początkowa:

137

Strona końcowa:

152

Tom:

19

Wydanie:

3

Czasopismo:

NSZ

Słowa kluczowe:

zarządzanie ; jakość ; cyberprzestrzeń ; procesy biznesowe ; usługi IT

Kolekcje, do których przypisany jest obiekt:

Data ostatniej modyfikacji:

12 maj 2025

Data dodania obiektu:

12 maj 2025

Liczba wyświetleń treści obiektu:

0

Wszystkie dostępne wersje tego obiektu:

https://ribes-88.man.poznan.pl/publication/1067

Wyświetl opis w formacie RDF:

RDF

Wyświetl opis w formacie OAI-PMH:

OAI-PMH

×

Cytowanie

Styl cytowania:

Ta strona wykorzystuje pliki 'cookies'. Więcej informacji