Celem artykułu jest identyfikacja kryterium jakości w zakresie wykorzystania wybranych technik i technologii zarządzania jakością oraz roli zasobów, systemów informacyjnych i narzędzi informatycznych. Środowisko IT wzmacnia potencjał biznesowy współczesnych organizacji i procesy zapewniania jakości zarówno produktów, jak i projektów. Środowisko cyberprzestrzeni i dostępne systemy IT sprzyjają wzrostowi potencjału biznesowego współczesnej organizacji i zapewnianiu jakości realizowanych procesów biznesowych. ; Krytyczna analiza publikacji naukowych, raportów branżowych oraz innych źródeł związanych z tematyką badawczą, a także własne badania cząstkowe, typu sondaże diagnostyczne, według założonego zbioru potrzeb. ; Środowisko IT wzmacnia potencjał biznesowy współczesnych organizacji i procesy zapewniania jakości zarówno produktów, jak i projektów. W artykule przedstawione zostały nie tylko aspekty związane z funkcjonowaniem współczesnej organizacji i zmianą jej modelu biznesowego, lecz przede wszystkim problemy ewaluacji i kreowania jakości przez wykorzystanie wybranych rozwiązań IT. Ponadto wyeksponowano różne perspektywy postrzegania kryterium jakości, które decyduje o rynkowym sukcesie przedsiębiorstwa. Ponadto usługi cyberprzestrzeni oferują liczne zaawansowane narzędzia, które wspomagają procesy planowania, organizowania, koordynowania, nadzorowania i monitorowania oraz kontrolowania procesów biznesowych. Wskazano również zagrożenia i szanse wynikające z wykorzystania środowiska cyberprzestrzeni ze szczególnym uwzględnieniem wdrażania strategii X-engineeringu w praktyce biznesowej. ; Środowisko IT wzmacnia potencjał biznesowy współczesnych organizacji i procesy zapewniania jakości zarówno produktów, jak i projektów. Środowisko cyberprzestrzeni i dostępne systemy IT sprzyjają wzrostowi potencjału biznesowego współczesnej organizacji i zapewnianiu jakości realizowanych procesów biznesowych. Analiza różnorodnych perspektyw postrzegania jakości dostarcza podstaw do lepszego zrozumienia jej znaczenia w procesach biznesowych i ich wpływu na sukces rynkowy.
oai:ribes-88.man.poznan.pl:920 ; doi:10.37055/nsz/203235 ; oai:editorialsystem.com:article-203235
management ; quality ; cyberspace ; business processes ; IT services
May 12, 2025
May 12, 2025
0
https://ribes-88.man.poznan.pl/publication/1067
Edition name | Date |
---|---|
The quality of functioning in process-oriented organizations | May 12, 2025 |
Zaskórski Piotr Wiczyński Robert
PAŁKA Dariusz ZASKÓRSKI Piotr
ZAJKO Dawid ZASKÓRSKI Piotr
ZASKÓRSKI Piotr SZCZEPANIUK Hubert
Rembisz Filip Zaskórski Piotr
Jurek Michał Zaskórski Piotr