Obiekt

Tytuł: Wyzwania cyfrowego marketingu produktów żywnościowych wobec zachowań młodych konsumentów

Abstrakt:

This article provides up-to-date information on the marketing of foods and non-alcoholic beverages to children and the changes that have occurred, focusing in particular on the major shift to digital marketing. It examines trends in media use among children, marketing methods in the new digital media landscape and children’s engagement with such marketing. It also considers the impact on children and their ability to counter marketing as well as the implications for children’s digital privacy. The aim of the article is to summarize the evidence on children’s exposure to food marketing in digital media and the persuasive power of that exposure’ overview international and national literature as well as to answer on questions regarding to frequency of using social media by children, methods used to track online and offline, influence of marketing on children exposure, impact of food marketing in social media for children and counter it and policies which should be implemented to protect children by food marketing.

Data wydania:

2022-06-30

Data wydania elektronicznego:

2022-06-30

Identyfikator:

oai:ribes-88.man.poznan.pl:861 ; doi:10.37055/nsz/150303 ; oai:editorialsystem.com:article-150303

ISSN elektroniczny:

2719-860X

ISSN drukowany:

1896-9380

Identyfikator wydawcy:

150303

Licencja:

kliknij tutaj, żeby przejść

Strona początkowa:

47

Strona końcowa:

58

Tom:

17

Wydanie:

2

Czasopismo:

NSZ

Słowa kluczowe:

media społecznościowe ; Internet ; marketing ; jedzenie ; dziecko

Kolekcje, do których przypisany jest obiekt:

Data ostatniej modyfikacji:

12 maj 2025

Data dodania obiektu:

12 maj 2025

Liczba wyświetleń treści obiektu:

0

Wszystkie dostępne wersje tego obiektu:

https://ribes-88.man.poznan.pl/publication/1008

Wyświetl opis w formacie RDF:

RDF

Wyświetl opis w formacie OAI-PMH:

OAI-PMH

×

Cytowanie

Styl cytowania:

Ta strona wykorzystuje pliki 'cookies'. Więcej informacji