Obiekt

Ta publikacja jest chroniona prawem autorskim. Dostęp do jej cyfrowej wersji jest możliwy po zalogowaniu.
Ta publikacja jest chroniona prawem autorskim. Dostęp do jej cyfrowej wersji jest możliwy po zalogowaniu.

Tytuł: Experimental and Numerical Determination of the Aerodynamic Characteristics of a Cruise Missile Model ; Experimental and Numerical Determination of the Aerodynamic Characteristics of a Cruise Missile Model

Tytuł odmienny:

Doświadczalno-numeryczne wyznaczanie charakterystyk aerodynamicznych modelu pocisku manewrującego ; Doświadczalno-numeryczne wyznaczanie charakterystyk aerodynamicznych modelu pocisku manewrującego

Współtwórca:

Stanisław KACHEL, Michał FRANT ; Stanisław KACHEL, Michał FRANT

Abstrakt:

A model of a cruise missile was tested in symmetrical air flow in a low-speed wind tunnel of the Military University of Technology (Warsaw, Poland). A virtual model of the missile was developed, and the geometry of the computational domain was built in the CAD environment of the ANSYS computational software suite. The domain was discretised in the ANSYS Meshing application, creating a hybrid computational mesh. Boundary conditions were determined in the ANSYS Fluent application, and physical (turbulent compressible flow) and numerical models were selected. Calculations were performed for three different turbulence models – Spalart-Almaras, realizable k-ε, and SST k-ω – and the results were compared to find the model providing the best convergence with in-tunnel measurements.
; A model of a cruise missile was tested in symmetrical air flow in a low-speed wind tunnel of the Military University of Technology (Warsaw, Poland). A virtual model of the missile was developed, and the geometry of the computational domain was built in the CAD environment of the ANSYS computational software suite. The domain was discretised in the ANSYS Meshing application, creating a hybrid computational mesh. Boundary conditions were determined in the ANSYS Fluent application, and physical (turbulent compressible flow) and numerical models were selected. Calculations were performed for three different turbulence models – Spalart-Almaras, realizable k-ε, and SST k-ω – and the results were compared to find the model providing the best convergence with in-tunnel measurements.

Miejsce wydania:

Warszawa
; Warszawa

Wydawca:

Wojskowa Akademia Techniczna ; Wojskowa Akademia Techniczna

Data utworzenia:

2010 r.0

Data złożenia:

2023-06-30 ; 2023-06-30

Data akceptacji:

2024-01-09 ; 2024-01-09

Data wydania:

2024-06-30 ; 2024-06-30

Rozmiar:

B5 ; B5

Identyfikator:

oai:ribes-88.man.poznan.pl:2703

Sygnatura:

doi:10.5604/01.3001.0054.6151 ; doi:10.5604/01.3001.0054.6151

ISSN elektroniczny:

2720-5266 ; 2720-5266

ISSN drukowany:

2081-5891 ; 2081-5891

Język:

angielski ; angielski

Licencja:

kliknij tutaj, żeby przejść ; kliknij tutaj, żeby przejść

Właściciel praw:

Wojskowa Akademia Techniczna ; Wojskowa Akademia Techniczna

Strona początkowa:

37 ; 37

Strona końcowa:

46 ; 46

Tom:

15 ; 15

Czasopismo:

PROMECH ; PROMECH

Słowa kluczowe:

aerodynamics, wind tunnel, computational fluid dynamics ; aerodynamics, wind tunnel, computational fluid dynamics

Kolekcje, do których przypisany jest obiekt:

Data ostatniej modyfikacji:

16 paź 2025

Data dodania obiektu:

16 paź 2025

Liczba wyświetleń treści obiektu:

0

Wszystkie dostępne wersje tego obiektu:

https://ribes-88.man.poznan.pl/publication/3040

Wyświetl opis w formacie RDF:

RDF

Wyświetl opis w formacie OAI-PMH:

OAI-PMH

×

Cytowanie

Styl cytowania:

Ta strona wykorzystuje pliki 'cookies'. Więcej informacji