Obiekt

Ta publikacja jest chroniona prawem autorskim. Dostęp do jej cyfrowej wersji jest możliwy po zalogowaniu.
Ta publikacja jest chroniona prawem autorskim. Dostęp do jej cyfrowej wersji jest możliwy po zalogowaniu.

Tytuł: Utilisation of Games and Virtual Reality to Train Competences Relating to Industry 4.0 ; Utilisation of Games and Virtual Reality to Train Competences Relating to Industry 4.0

Tytuł odmienny:

Zastosowanie gier i rzeczywistości wirtualnej do szkolenia kompetencji związanych z Przemysłem 4.0 ; Zastosowanie gier i rzeczywistości wirtualnej do szkolenia kompetencji związanych z Przemysłem 4.0

Współtwórca:

Mieszko WODZYŃSKI ; Mieszko WODZYŃSKI

Abstrakt:

Implementation of concepts of Industry 4.0 and cyber-physical production systems (CPPS) requires changes to be introduced to production processes and leads to the fact that employees are expected to acquire new competences and skills pertaining to their work tasks in the production industry. It is assumed that employees of factories of the future will have to execute more complicated tasks, such as the monitoring and adjustment of highly automated and complex processes, and supervision and efficient use of machinery, more frequently. Another issue is the utilisation of augmented reality (AR) systems to provide an employee with additional information. This is why the need arises to develop skills covering the management of high volumes of data and machine interaction, as they will be the basic abilities of persons working in the factories of the future. To master new skills and competences, VR training games can be used.
; Implementation of concepts of Industry 4.0 and cyber-physical production systems (CPPS) requires changes to be introduced to production processes and leads to the fact that employees are expected to acquire new competences and skills pertaining to their work tasks in the production industry. It is assumed that employees of factories of the future will have to execute more complicated tasks, such as the monitoring and adjustment of highly automated and complex processes, and supervision and efficient use of machinery, more frequently. Another issue is the utilisation of augmented reality (AR) systems to provide an employee with additional information. This is why the need arises to develop skills covering the management of high volumes of data and machine interaction, as they will be the basic abilities of persons working in the factories of the future. To master new skills and competences, VR training games can be used.

Miejsce wydania:

Warszawa
; Warszawa

Wydawca:

Wojskowa Akademia Techniczna ; Wojskowa Akademia Techniczna

Data utworzenia:

2010 r.0

Data złożenia:

2021-08-15 ; 2021-08-15

Data akceptacji:

2022-03-10 ; 2022-03-10

Data wydania:

2022-06-30 ; 2022-06-30

Rozmiar:

B5 ; B5

Identyfikator:

oai:ribes-88.man.poznan.pl:2642

Sygnatura:

DOI 10.5604/01.3001.0015.9068 ; DOI 10.5604/01.3001.0015.9068

ISSN elektroniczny:

2720-5266 ; 2720-5266

ISSN drukowany:

2081-5891 ; 2081-5891

Język:

angielski ; angielski

Licencja:

kliknij tutaj, żeby przejść ; kliknij tutaj, żeby przejść

Właściciel praw:

Wojskowa Akademia Techniczna ; Wojskowa Akademia Techniczna

Strona początkowa:

87 ; 87

Strona końcowa:

96 ; 96

Tom:

13 ; 13

Słowa kluczowe:

Industry 4.0, production process management, virtual and augmented reality, training games ; Industry 4.0, production process management, virtual and augmented reality, training games

Kolekcje, do których przypisany jest obiekt:

Data ostatniej modyfikacji:

13 paź 2025

Data dodania obiektu:

13 paź 2025

Liczba wyświetleń treści obiektu:

0

Wszystkie dostępne wersje tego obiektu:

https://ribes-88.man.poznan.pl/publication/2971

Wyświetl opis w formacie RDF:

RDF

Wyświetl opis w formacie OAI-PMH:

OAI-PMH

×

Cytowanie

Styl cytowania:

Ta strona wykorzystuje pliki 'cookies'. Więcej informacji