Obiekt

Ta publikacja jest chroniona prawem autorskim. Dostęp do jej cyfrowej wersji jest możliwy po zalogowaniu.
Ta publikacja jest chroniona prawem autorskim. Dostęp do jej cyfrowej wersji jest możliwy po zalogowaniu.

Tytuł: Analysis of Operation of a Driving Band Mounting in a Projectile’s Shell ; Analysis of Operation of a Driving Band Mounting in a Projectile’s Shell

Tytuł odmienny:

Analiza operacji osadzania pierścienia wiodącego w skorupie pocisku ; Analiza operacji osadzania pierścienia wiodącego w skorupie pocisku

Współtwórca:

Zdzisław LINDEMANN, Marek RADOMSKI ; Zdzisław LINDEMANN, Marek RADOMSKI

Abstrakt:

The paper presents computational modelling using the Finite Element Method (FEM) for technological operation of a driving band mounted in a groove of a projectile shell. Exemplary results of analysis for shrapnel cal. 35 mm are given. The analysis showed significant factors influencing the mounting process and a field of residual stresses in a projectile shell. It allowed for determination of mechanical properties of materials of a driving band and a projectile shell as well as of characteristic dimensions of half-finished product of a driving band and a groove in a projectile shell. The obtained investigation results show substantial advantages of such analyses for a design process of new types of gunnery ammunition.
Thus, it is possible to optimise the construction and technology, i.e., to minimise the reduced stresses in a field of residual stresses in a projectile shell what limits the possibility of a driving band break (rupture) or cracking a projectile shell inside a barrel during the shot.
; The paper presents computational modelling using the Finite Element Method (FEM) for technological operation of a driving band mounted in a groove of a projectile shell. Exemplary results of analysis for shrapnel cal. 35 mm are given. The analysis showed significant factors influencing the mounting process and a field of residual stresses in a projectile shell. It allowed for determination of mechanical properties of materials of a driving band and a projectile shell as well as of characteristic dimensions of half-finished product of a driving band and a groove in a projectile shell. The obtained investigation results show substantial advantages of such analyses for a design process of new types of gunnery ammunition.
Thus, it is possible to optimise the construction and technology, i.e., to minimise the reduced stresses in a field of residual stresses in a projectile shell what limits the possibility of a driving band break (rupture) or cracking a projectile shell inside a barrel during the shot.

Miejsce wydania:

Warszawa
; Warszawa

Wydawca:

Wojskowa Akademia Techniczna ; Wojskowa Akademia Techniczna

Data utworzenia:

2010 r.0

Data złożenia:

2018-06-08 ; 2018-06-08

Data wydania:

2018-06-30 ; 2018-06-30

Rozmiar:

B5 ; B5

Identyfikator:

oai:ribes-88.man.poznan.pl:2503

Sygnatura:

DOI 10.5604/01.3001.0012.1100 ; DOI 10.5604/01.3001.0012.1100

ISSN elektroniczny:

2720-5266 ; 2720-5266

ISSN drukowany:

2081-5891 ; 2081-5891

Język:

angielski ; angielski

Właściciel praw:

Wojskowa Akademia Techniczna ; Wojskowa Akademia Techniczna

Strona początkowa:

45 ; 45

Strona końcowa:

58 ; 58

Tom:

9 ; 9

Słowa kluczowe:

mechanics, gunnery ammunition, driving band ; mechanics, gunnery ammunition, driving band

Kolekcje, do których przypisany jest obiekt:

Data ostatniej modyfikacji:

17 wrz 2025

Data dodania obiektu:

17 wrz 2025

Liczba wyświetleń treści obiektu:

0

Wszystkie dostępne wersje tego obiektu:

https://ribes-88.man.poznan.pl/publication/2811

Wyświetl opis w formacie RDF:

RDF

Wyświetl opis w formacie OAI-PMH:

OAI-PMH

×

Cytowanie

Styl cytowania:

Ta strona wykorzystuje pliki 'cookies'. Więcej informacji