Obiekt

Ta publikacja jest chroniona prawem autorskim. Dostęp do jej cyfrowej wersji jest możliwy po zalogowaniu.
Ta publikacja jest chroniona prawem autorskim. Dostęp do jej cyfrowej wersji jest możliwy po zalogowaniu.

Tytuł: Korpusy startowych silników rakietowychz e stali „maraging” ; Korpusy startowych silników rakietowychz e stali „maraging”

Tytuł odmienny:

Bodies of Rato Booster Rockets Made of Maraging Steel ; Bodies of Rato Booster Rockets Made of Maraging Steel

Współtwórca:

Jarosław MARCISZ, Bogdan GARBARZ, Marek BURDEK, Maciej MOSKALEWICZ, Wojciech WÓJTOWICZ, Andrzej PATEK, Jan MATERNIAK ; Jarosław MARCISZ, Bogdan GARBARZ, Marek BURDEK, Maciej MOSKALEWICZ, Wojciech WÓJTOWICZ, Andrzej PATEK, Jan MATERNIAK

Abstrakt:

Artykuł zawiera wyniki prac zrealizowanych we współpracy Zakładów Metalowych MESKO, Instytutu Metalurgii Żelaza i Politechniki Poznańskiej, dotyczących opracowania i zastosowania nowoczesnych wyrobów stalowych do wytwarzania korpusów rakiet. Badania przeprowadzono w celu opracowania i wdrożenia technologii wytwarzania korpusów rakietowych silników startowych z krążków wyciętych z blachy walcowanej na zimno ze stali „maraging” zamiast ze stali 28H3SNMWFAŻ (SP28Ż). Opracowano skład chemiczny stali „maraging” o symbolu N18K9M5Ts oraz wymagania w zakresie właściwości mechanicznych przed poszczególnymi operacjami technologii wytwarzania korpusów rakietowych silników startowych. Wykonano badania podstawowych właściwości fizycznych stali „maraging” N18K9M5Ts wytworzonej w IMś w piecu próżniowym VSG 100S, w celu przygotowania bazy danych do projektowania technologii przeróbki plastycznej i obróbki cieplnej. Wyznaczono temperatury przemian fazowych, opracowano charakterystyki odkształcalności na zimno oraz ustalono parametry przesycania i utwardzania wydzieleniowego.
; Artykuł zawiera wyniki prac zrealizowanych we współpracy Zakładów Metalowych MESKO, Instytutu Metalurgii Żelaza i Politechniki Poznańskiej, dotyczących opracowania i zastosowania nowoczesnych wyrobów stalowych do wytwarzania korpusów rakiet. Badania przeprowadzono w celu opracowania i wdrożenia technologii wytwarzania korpusów rakietowych silników startowych z krążków wyciętych z blachy walcowanej na zimno ze stali „maraging” zamiast ze stali 28H3SNMWFAŻ (SP28Ż). Opracowano skład chemiczny stali „maraging” o symbolu N18K9M5Ts oraz wymagania w zakresie właściwości mechanicznych przed poszczególnymi operacjami technologii wytwarzania korpusów rakietowych silników startowych. Wykonano badania podstawowych właściwości fizycznych stali „maraging” N18K9M5Ts wytworzonej w IMś w piecu próżniowym VSG 100S, w celu przygotowania bazy danych do projektowania technologii przeróbki plastycznej i obróbki cieplnej. Wyznaczono temperatury przemian fazowych, opracowano charakterystyki odkształcalności na zimno oraz ustalono parametry przesycania i utwardzania wydzieleniowego.

Miejsce wydania:

Warszawa
; Warszawa

Wydawca:

Wojskowa Akademia Techniczna ; Wojskowa Akademia Techniczna

Data utworzenia:

2010 r.0

Data wydania:

2012-06-30 ; 2012-06-30

Rozmiar:

B5 ; B5

Identyfikator:

oai:ribes-88.man.poznan.pl:2363

ISSN elektroniczny:

2720-5266 ; 2720-5266

ISSN drukowany:

2081-5891 ; 2081-5891

Język:

polski ; polski

Właściciel praw:

Wojskowa Akademia Techniczna ; Wojskowa Akademia Techniczna

Strona początkowa:

99 ; 99

Strona końcowa:

108 ; 108

Tom:

3 ; 3

Słowa kluczowe:

inżynieria materiałowa, stal maraging, silnik rakietowy, korpus silnika startowego ; inżynieria materiałowa, stal maraging, silnik rakietowy, korpus silnika startowego

Kolekcje, do których przypisany jest obiekt:

Data ostatniej modyfikacji:

13 sie 2025

Data dodania obiektu:

13 sie 2025

Liczba wyświetleń treści obiektu:

0

Wszystkie dostępne wersje tego obiektu:

https://ribes-88.man.poznan.pl/publication/2663

Wyświetl opis w formacie RDF:

RDF

Wyświetl opis w formacie OAI-PMH:

OAI-PMH

Obiekty Podobne

×

Cytowanie

Styl cytowania:

Ta strona wykorzystuje pliki 'cookies'. Więcej informacji