Current Aircraft Rescue Systems ; Current Aircraft Rescue Systems
Mariusz ADAMSKI ; Mariusz ADAMSKI
Każdy system ratowniczy statku powietrznego ma za zadanie uratować załogę (pilota) w przypadku wystąpienia sytuacji awaryjnej podczas całego zakresu lotu z wykorzystaniem fotela katapultowego. Proces ten jest bardzo trudny i złożony, a wynika to z faktu, że ma on zazwyczaj miejsce w sytuacjach ekstremalnych dla zdrowia i życia pilota. W artykule dokonano próby oceny współczesnych systemów ratowniczych w oparciu o fotele katapultowe K-36, K-37, ACES II, Martin-Baker Mk.14 i Mk.16.
;
Każdy system ratowniczy statku powietrznego ma za zadanie uratować załogę (pilota) w przypadku wystąpienia sytuacji awaryjnej podczas całego zakresu lotu z wykorzystaniem fotela katapultowego. Proces ten jest bardzo trudny i złożony, a wynika to z faktu, że ma on zazwyczaj miejsce w sytuacjach ekstremalnych dla zdrowia i życia pilota. W artykule dokonano próby oceny współczesnych systemów ratowniczych w oparciu o fotele katapultowe K-36, K-37, ACES II, Martin-Baker Mk.14 i Mk.16.
Warszawa
;
Warszawa
Wojskowa Akademia Techniczna ; Wojskowa Akademia Techniczna
oai:ribes-88.man.poznan.pl:2354
Wojskowa Akademia Techniczna ; Wojskowa Akademia Techniczna
budowa i eksploatacja maszyn, lotnictwo i kosmonautyka, fotel katapultowy, system ratowniczy ; budowa i eksploatacja maszyn, lotnictwo i kosmonautyka, fotel katapultowy, system ratowniczy
12 sie 2025
12 sie 2025
0
https://ribes-88.man.poznan.pl/publication/2654
| Nazwa wydania | Data |
|---|---|
| Współczesne systemy ratownicze samolotów i śmigłowców | 12 sie 2025 |