W pracy przedstawiono koncepcję wykorzystania teorii kolejek (masowej obsługi) do analizy optymalizacyjnej małego przedsiębiorstwa transportowego dysponującego jednym samochodem dostawczym. We wstępie przedstawiono zasady funkcjonowania systemów masowej obsługi oraz podstawowy aparat matematyczny, który był niezbędny na etapie planowania rozwoju kolumny samochodowej wybranej firmy usługowej. Dla przykładowej firmy transportowej wyznaczono podstawowe parametry ilościowe, które były podstawą podjęcia racjonalnej decyzji o zwiększenie parku samochodowego.
oai:ribes-88.man.poznan.pl:1792 ; doi:10.37055/slw/129232 ; oai:editorialsystem.com:article-129232
system ; masowa obsługa ; firma ; transport ; dane statystyczne
May 20, 2025
May 20, 2025
0
https://ribes-88.man.poznan.pl/publication/1994
Edition name | Date |
---|---|
USE OF THE RAILWAY THEORY IN THE TRANSPORT ENTERPRISE DECISION-MAKING PROCESS | May 20, 2025 |
Ficoń Krzysztof
FICOŃ Krzysztof KRASNODĘBSKI Grzegorz