Obiekt

Tytuł: MEDIA SPOŁECZNOŚCIOWE JAKO NARZĘDZIE PROWADZENIA WALKI INFORMACYJNEJ

Twórca:

WIERUCKA Julia

Abstrakt:

Celem przedmiotowej pracy jest analiza możliwości wykorzystywania mediów społecznościowych w zakresie prowadzenia walki informacyjnej. Główny problem badawczy pracy określono w formie pytania: Czy współczesne wojny mogą być prowadzone z wykorzystaniem mediów społecznościowych? Celem pobocznym natomiast było wskazanie elementów charakterystycznych w zakresie tej analizy. Na podstawie analiz stwierdzono, iż media społecznościowe są istotnym narzędziem w zakresie prowadzenia wojen hybrydowych poprzez ich wpływ na przebieg walk w zakresie planistycznym. Przykład wojny na Ukrainie wskazuje, iż w przyszłości rola mediów społecznościowym w analizowanym obszarze może znacząco wzrosnąć. Postawiono więc hipotezę głoszącą, iż: Media społecznościowe są rosnącym na znaczeniu narzędziem prowadzenia walki informacyjnej poprzez ich wykorzystanie w zakresie procesu planistycznego operacji zarówno defensywnych, jak i ofensywnych. W pracy zastosowano następujące metody badawcze: definiowanie, które pozwoliło na określenie jednoznaczności terminów; analizę i syntezę, które pozwoliły na odpowiednią interpretacje zastanych danych; indukcję i dedukcję, które pozwoliły na znalezienie odpowiedzi na rozważane w pracy pytanie badawcze. W pracy posłużono się także metodą analizy porównawczej w zakresie definicji dotyczących omawianego zakresu. Zastosowano również krytyczną analizę źródeł, monografii, artykułów naukowych traktujących o badanej tematyce oraz studium przypadku – case study.

Data wydania:

2022-11-12

Identyfikator:

oai:ribes-88.man.poznan.pl:1281 ; doi:10.37055/sbn/156476 ; oai:editorialsystem.com:article-156476

ISSN drukowany:

2082-2677

Identyfikator wydawcy:

156476

Licencja:

kliknij tutaj, żeby przejść

Strona początkowa:

51

Strona końcowa:

62

Tom:

26

Wydanie:

4

Czasopismo:

SBN

Słowa kluczowe:

media społecznościowe ; walka informacyjna ; wpływ ; manipulacja ; nowe wojny

Kolekcje, do których przypisany jest obiekt:

Data ostatniej modyfikacji:

19 maj 2025

Data dodania obiektu:

19 maj 2025

Liczba wyświetleń treści obiektu:

0

Wszystkie dostępne wersje tego obiektu:

https://ribes-88.man.poznan.pl/publication/1463

Wyświetl opis w formacie RDF:

RDF

Wyświetl opis w formacie OAI-PMH:

OAI-PMH

Nazwa wydania Data
SOCIAL MEDIA AS A TOOL OF AN INFORMATION COMBAT 19 maj 2025
×

Cytowanie

Styl cytowania:

Ta strona wykorzystuje pliki 'cookies'. Więcej informacji