Object

Title: SOCIAL MEDIA AS A TOOL OF AN INFORMATION COMBAT

Creator:

WIERUCKA Julia

Abstract:

Celem przedmiotowej pracy jest analiza możliwości wykorzystywania mediów społecznościowych w zakresie prowadzenia walki informacyjnej. Główny problem badawczy pracy określono w formie pytania: Czy współczesne wojny mogą być prowadzone z wykorzystaniem mediów społecznościowych? Celem pobocznym natomiast było wskazanie elementów charakterystycznych w zakresie tej analizy. Na podstawie analiz stwierdzono, iż media społecznościowe są istotnym narzędziem w zakresie prowadzenia wojen hybrydowych poprzez ich wpływ na przebieg walk w zakresie planistycznym. Przykład wojny na Ukrainie wskazuje, iż w przyszłości rola mediów społecznościowym w analizowanym obszarze może znacząco wzrosnąć. Postawiono więc hipotezę głoszącą, iż: Media społecznościowe są rosnącym na znaczeniu narzędziem prowadzenia walki informacyjnej poprzez ich wykorzystanie w zakresie procesu planistycznego operacji zarówno defensywnych, jak i ofensywnych. W pracy zastosowano następujące metody badawcze: definiowanie, które pozwoliło na określenie jednoznaczności terminów; analizę i syntezę, które pozwoliły na odpowiednią interpretacje zastanych danych; indukcję i dedukcję, które pozwoliły na znalezienie odpowiedzi na rozważane w pracy pytanie badawcze. W pracy posłużono się także metodą analizy porównawczej w zakresie definicji dotyczących omawianego zakresu. Zastosowano również krytyczną analizę źródeł, monografii, artykułów naukowych traktujących o badanej tematyce oraz studium przypadku – case study.

Date issued:

2022-11-12

Identifier:

oai:ribes-88.man.poznan.pl:1281 ; doi:10.37055/sbn/156476 ; oai:editorialsystem.com:article-156476

Print ISSN:

2082-2677

Publisher ID:

156476

License:

click here to follow the link

Starting page:

51

Ending page:

62

Volume:

26

Issue:

4

Journal:

SBN

Keywords:

social media ; information warfare ; influence ; manipulation ; new wars

Object collections:

Last modified:

May 19, 2025

In our library since:

May 19, 2025

Number of object content hits:

0

All available object's versions:

https://ribes-88.man.poznan.pl/publication/1463

Show description in RDF format:

RDF

Show description in OAI-PMH format:

OAI-PMH

Edition name Date
SOCIAL MEDIA AS A TOOL OF AN INFORMATION COMBAT May 19, 2025
×

Citation

Citation style:

This page uses 'cookies'. More information