Technologie informacyjno-komunikacyjne wywierają istotny wpływ na wszystkie wymiary życia gospodarczego, a w tym także na problematykę przedsiębiorczości. Prawie we wszystkich jej aspektach dostrzec możemy konsekwencje rozwoju technologii cyfrowej, a zwłaszcza jej aktualnej wersji określanej mianem Web 2.0. Z tego powodu w tym artykule podjęto próbę wyjaśnienia istoty przedsiębiorczości funkcjonującej w warunkach gospodarki cyfrowej oraz wskazano na podstawowe rozwiązania, jakie w tym zakresie ostatnio się pojawiły. W szczególności scharakteryzowano start-upy, jako podmioty szczególnie typowe dla tego nowego typu innowacyjnej przedsiębiorczości. Zaprezentowano także ich specyficzne cechy oraz przedstawiono potencjalne obszary ich aktywności. Słowa kluczowe: zarządzanie, przedsiębiorczość, technologie informacyjno-komunikacyjne, technologia Web 2.0, innowacyjność.
oai:ribes-88.man.poznan.pl:1147 ; doi:10.37055/nsz/129350 ; oai:editorialsystem.com:article-129350
zarządzanie ; technologia Web 2.0 ; innowacyjność ; technologie informacyjno-komunikacyjne ; przedsiębiorczość
May 12, 2025
May 12, 2025
0
https://ribes-88.man.poznan.pl/publication/1294
Edition name | Date |
---|---|
The innovative entrepreneurship at a time of technology Web 2.0 | May 12, 2025 |
GONCIARSKI Wiesław
GONCIARSKI Wiesław
GONCIARSKI Wiesław MAZUREK Izabela