Obiekt

Ta publikacja jest chroniona prawem autorskim. Dostęp do jej cyfrowej wersji jest możliwy po zalogowaniu.
Ta publikacja jest chroniona prawem autorskim. Dostęp do jej cyfrowej wersji jest możliwy po zalogowaniu.

Tytuł: Implementation of a Realistic Damage Model in a Simulated Environment ; Implementation of a Realistic Damage Model in a Simulated Environment

Tytuł odmienny:

Implementacja realistycznego modelu zniszczeń w środowisku symulacyjnym ; Implementacja realistycznego modelu zniszczeń w środowisku symulacyjnym

Współtwórca:

Damian BERESKA, Witold ILEWICZ ; Damian BERESKA, Witold ILEWICZ

Abstrakt:

Realism is an important aspect of the virtual shooting range, which increases the quality of the shooting training conducted there. An important element of realism is the modelling of damage arising during the impact of the projectile on the target. This article concerns damage modelling in computer simulation systems. Using the Unity environment, example simulations of damage caused by projectile impact on basic construction materials have been performed. The obtained solutions have been analysed, with the results compared with those of real experiments; conclusions pertaining to the optimal method of modelling destruction in simulation systems meant for visualisation at virtual shooting ranges have been drawn.
; Realism is an important aspect of the virtual shooting range, which increases the quality of the shooting training conducted there. An important element of realism is the modelling of damage arising during the impact of the projectile on the target. This article concerns damage modelling in computer simulation systems. Using the Unity environment, example simulations of damage caused by projectile impact on basic construction materials have been performed. The obtained solutions have been analysed, with the results compared with those of real experiments; conclusions pertaining to the optimal method of modelling destruction in simulation systems meant for visualisation at virtual shooting ranges have been drawn.

Miejsce wydania:

Warszawa
; Warszawa

Wydawca:

Wojskowa Akademia Techniczna ; Wojskowa Akademia Techniczna

Data utworzenia:

2010 r.0

Data złożenia:

2019-03-31 ; 2019-03-31

Data akceptacji:

2019-09-13 ; 2019-09-13

Data wydania:

2019-09-30 ; 2019-09-30

Rozmiar:

B5 ; B5

Identyfikator:

oai:ribes-88.man.poznan.pl:2561

Sygnatura:

DOI 10.5604/01.3001.0013.4807 ; DOI 10.5604/01.3001.0013.4807

ISSN elektroniczny:

2720-5266 ; 2720-5266

ISSN drukowany:

2081-5891 ; 2081-5891

Język:

angielski ; angielski

Właściciel praw:

Wojskowa Akademia Techniczna ; Wojskowa Akademia Techniczna

Strona początkowa:

91 ; 91

Strona końcowa:

102 ; 102

Tom:

10 ; 10

Słowa kluczowe:

virtual shooting range, modelling and computer simulation, computer animation, graphics engine, projectile, strike ; virtual shooting range, modelling and computer simulation, computer animation, graphics engine, projectile, strike

Kolekcje, do których przypisany jest obiekt:

Data ostatniej modyfikacji:

26 wrz 2025

Data dodania obiektu:

26 wrz 2025

Liczba wyświetleń treści obiektu:

0

Wszystkie dostępne wersje tego obiektu:

https://ribes-88.man.poznan.pl/publication/2873

Wyświetl opis w formacie RDF:

RDF

Wyświetl opis w formacie OAI-PMH:

OAI-PMH

×

Cytowanie

Styl cytowania:

Ta strona wykorzystuje pliki 'cookies'. Więcej informacji