W artykule omówiono strategie edukacyjne dla funkcjonariuszy Policji na stanowisku dzielnicowego oraz ich rolę w kontekście zagrożeń terroryzmem. Strategie te obejmują specjalistyczne szkolenia, kampanie informacyjne, współpracę z lokalnymi instytucjami, aktywność w mediach oraz przede wszystkim organizację spotkań społecznych z mieszkańcami. Celem tych działań jest zwiększenie świadomości społecznej oraz gotowość do ewentualnego reagowania na zagrożenia atakiem terrorystycznym na poziomie lokalnym. W związku z tym, że to dzielnicowi policji, realizując zadania w swoich rejonach służbowych, powyższymi aktywnościami zwieszają zaufanie obywateli w stosunku do formacji w jakiej służą co jest kluczowe w sytuacjach zagrożenia, ponieważ podczas wypełniania swoich obowiązków wyżej wymienieni funkcjonariusze, będą bardziej kompetentnymi osobami w opinii lokalnych społeczności, które będą zwracać się z pomocą i poinformują o swoich aktualnych potrzebach. Wdrażanie tych strategii jest kluczowe dla skutecznej prewencji oraz reakcji na zagrożenia terrorystyczne. Celem artykułu jest zbadanie dostępności informacji w ogólnodostępnej literaturze dotyczącej roli dzielnicowego policji w edukacji w systemach zagrożenia zamachem terrorystycznym. W kontekście przedstawionej sytuacji, problem badawczy został sformułowany w formie pytania: jaką rolę pełnią dzielnicowi Policji w edukowaniu społeczności lokalnej w sytuacjach zagrożenia zamachem terrorystycznym oraz jakie strategie edukacyjne mogą być skuteczne w zwiększaniu świadomości oraz gotowości lokalnych społeczności? Hipoteza badawcza wskazuje, iż dzielnicowi policji mają istotny wpływ na edukację lokalnych społeczności w kontekście zagrożeń terrorystycznych, natomiast najskuteczniejszymi stosowanymi przez nich strategiami edukowania są wykłady i szkolenia. Mając na uwadze metody badawcze, w artykule skupiono się głównie na przeprowadzeniu analizy literatury z wykorzystaniem krytycznej analizy literatury przedmiotu. Określono kryteria selekcji oraz zakres tematyczny literatury naukowej dotyczącej roli pracy Policji w sytuacjach zagrożenia terrorystycznego. Analizując ogólnodostępne publikacje naukowe dotyczące omawianego tematu zauważono pomijanie roli dzielnicowego policji w edukowaniu społeczeństwa w zakresie terroryzmu. Dostępne źródła naukowe nie posiadały też satysfakcjonującej ilości omówionych strategii edukacyjnych, jednak wszystkie podkreślały ogromne znaczenie Policji jako całości w zapobieganiu i ewentualnym reagowaniu na ataki terrorystyczne. Uzyskane wyniki wskazują na konieczność doskonalenia praktyki pracy dzielnicowych Policji oraz dalszego rozwijania strategii edukacyjnych.
oai:ribes-88.man.poznan.pl:1351 ; doi:10.37055/sbn/190933 ; oai:editorialsystem.com:article-190933
Police ; district police officer ; terrorism ; danger ; education
May 19, 2025
May 19, 2025
0
https://ribes-88.man.poznan.pl/publication/1533
Edition name | Date |
---|---|
THE ROLE OF DISTRICT POLICE IN EDUCATING ABOUT THE THREAT OF A TERRORIST ATTACK | May 19, 2025 |