Object

Title: DIAGNOSIS OF EXTERNAL FACTORS IN CRISIS MANAGEMENT IN HOTEL INDUSTRY

Abstract:

W ostatnich latach można zaobserwować wzrastające zainteresowanie metodami systemowego zarządzania bezpieczeństwem w branży hotelarskiej, pomimo że nie ma obowiązku prawnego przygotowywania systemu zarządzania kryzysowego. Jest to spowodowane przede wszystkim rosnącym znaczeniem odpowiedniego poziomu jakości życia ludzi. Wynikiem tego są stale zmieniające się wymagania prawne, a także opracowania i ustanowienia norm określających wytyczne lub specyfikacje systemów zarządzania bezpieczeństwem. Skutecznie funkcjonujący system zarządzania kryzysowego wpływa na poprawę wyników ekonomicznych organizacji dzięki lepszemu niż dotychczas zarządzaniu procesami, w których może nastąpić zakłócenie ciągłości działania. Można uznać, że zarządzanie kryzysowe obejmuje swoim zakresem zintegrowanie celowo zaplanowanych przedsięwzięć organizacyjnych jak również logistycznych i finansowych, które mają na celu zapobieganie sytuacjom kryzysowym, zapewnienie sprawności struktur decyzyjnych na wszystkich szczeblach zarządzania oraz gotowości sił i środków do podjęcia działań, mających na celu reagowanie i likwidacje skutków powstałej sytuacji. Przedmiotem badań jest system zarządzania kryzysowego branży hotelarskiej i czynniki zewnętrzne go kształtujące. Celem badania jest identyfikacja systemu zarządzania kryzysowego i jego założeń, w kontekście zewnętrznym organizacji. Problem badawczy wyraża się w pytaniu: jakie czynniki zewnętrzne są kluczowe dla funkcjonowania systemu zarządzania kryzysowego w branży hotelarskiej? Próbą odpowiedzi na główny problem badawczy jest następująca hipoteza kierunkowa: czynniki ekonomiczne i prawne są kluczowe dla funkcjonowania systemu zarządzania kryzysowego w branży hotelarskiej. Na etapie zbierania danych zastosowano metodę sondażu diagnostycznego i technikę ankiety. Na etapie analizy danych zastosowano metody ilościowe (statystyki opisowe) oraz metody jakościowe (analiza danych tekstowych). Na etapie oceny danych zastosowano metodę sondażu diagnostycznego i technikę indywidualnego wywiadu pogłębionego (IDI). Wyniki badań ankietowych, jak również wyniki wywiadu eksperckiego potwierdzają, iż czynniki ekonomiczne i prawne są kluczowymi czynnikami zewnętrznymi wskazanymi przez przedstawicieli branży hotelarskiej. Jednakże, już przy określeniu, które z nich są pozytywne, a które negatywne pojawiają się w badaniu rozbieżne opinie.

Date issued:

2023-12-03

Identifier:

oai:ribes-88.man.poznan.pl:1730 ; doi:10.37055/sbn/176267 ; oai:editorialsystem.com:article-176267

Print ISSN:

2082-2677

Publisher ID:

176267

License:

click here to follow the link

Starting page:

63

Ending page:

76

Volume:

30

Issue:

4

Journal:

SBN

Keywords:

crisis management ; external factors in quality systems ; hotel industry ; quality assurance ; safety

Object collections:

Last modified:

May 19, 2025

In our library since:

May 19, 2025

Number of object content hits:

0

All available object's versions:

https://ribes-88.man.poznan.pl/publication/1912

Show description in RDF format:

RDF

Show description in OAI-PMH format:

OAI-PMH

×

Citation

Citation style:

This page uses 'cookies'. More information