Informacja jest jednym z ważniejszych narzędzi uzyskiwania przewagi konkurencyjnej, a jej bezpieczeństwo stanowi kluczowy element wiarygodności przedsiębiorcy i niezbędny warunek spełnienia wymagań prawa. Dla zapewnienia skutecznej ochrony informacji w organizacji nie wystarczy tradycyjny zamek w drzwiach, firewalle i zabezpieczony hasłem komputer, niezbędne jest kompleksowe podejście do złożonych zagadnień bezpieczeństwa. Artykuł relacjonuje przebieg prac projektowo-wdrożeniowych w zakresie budowy w Polskiej Telefonii Komórkowej „Centertel” – operatora sieci telefonii mobilnej Orange – systemu zarządzania bezpieczeństwem informacji (SZBI) zgodnego z wymaganiami normy ISO/IEC 27001:2005. Pełne wdrożenie systemu i jego certyfikację poprzedziła pilotażowa implementacja w wytypowanym obszarze funkcjonalnym przedsiębiorstwa. W zakończeniu artykułu przedstawiono uzyskane korzyści wynikające z wdrożenia systemu oraz sformułowano wnioski praktyczne.
oai:ribes-88.man.poznan.pl:1649 ; doi:10.37055/sbn/129791 ; oai:editorialsystem.com:article-129791
system zarządzania bezpieczeństwem informacji ; ISO 27001:2005
19 maj 2025
19 maj 2025
0
https://ribes-88.man.poznan.pl/publication/1831
Nazwa wydania | Data |
---|---|
IMPLEMENTATION OF ISMS IN POLISH MOBILE TELEPHONY CENTERTEL SP. Z O.O., OPERATOR OF THE ORANGE NETWORK | 19 maj 2025 |