Obiekt

Tytuł: WDROŻENIE SZBI W POLSKIEJ TELEFONII KOMÓRKOWEJ CENTERTEL SP. Z O.O., OPERATORA SIECI ORANGE

Abstrakt:

Informacja jest jednym z ważniejszych narzędzi uzyskiwania przewagi konkurencyjnej, a jej bezpieczeństwo stanowi kluczowy element wiarygodności przedsiębiorcy i niezbędny warunek spełnienia wymagań prawa. Dla zapewnienia skutecznej ochrony informacji w organizacji nie wystarczy tradycyjny zamek w drzwiach, firewalle i zabezpieczony hasłem komputer, niezbędne jest kompleksowe podejście do złożonych zagadnień bezpieczeństwa. Artykuł relacjonuje przebieg prac projektowo-wdrożeniowych w zakresie budowy w Polskiej Telefonii Komórkowej „Centertel” – operatora sieci telefonii mobilnej Orange – systemu zarządzania bezpieczeństwem informacji (SZBI) zgodnego z wymaganiami normy ISO/IEC 27001:2005. Pełne wdrożenie systemu i jego certyfikację poprzedziła pilotażowa implementacja w wytypowanym obszarze funkcjonalnym przedsiębiorstwa. W zakończeniu artykułu przedstawiono uzyskane korzyści wynikające z wdrożenia systemu oraz sformułowano wnioski praktyczne.

Data wydania:

2012-12-02

Identyfikator:

oai:ribes-88.man.poznan.pl:1649 ; doi:10.37055/sbn/129791 ; oai:editorialsystem.com:article-129791

ISSN drukowany:

2082-2677

Identyfikator wydawcy:

129791

Licencja:

kliknij tutaj, żeby przejść

Strona początkowa:

443

Strona końcowa:

455

Tom:

3

Wydanie:

1

Czasopismo:

SBN

Słowa kluczowe:

system zarządzania bezpieczeństwem informacji ; ISO 27001:2005

Kolekcje, do których przypisany jest obiekt:

Data ostatniej modyfikacji:

19 maj 2025

Data dodania obiektu:

19 maj 2025

Liczba wyświetleń treści obiektu:

0

Wszystkie dostępne wersje tego obiektu:

https://ribes-88.man.poznan.pl/publication/1831

Wyświetl opis w formacie RDF:

RDF

Wyświetl opis w formacie OAI-PMH:

OAI-PMH

×

Cytowanie

Styl cytowania:

Ta strona wykorzystuje pliki 'cookies'. Więcej informacji