Bezpieczeństwo jest wartością, która w katalogu aksjologicznym demokratycznego państwa prawa należy do najwyższych wartości. Dlatego edukacja dla bezpieczeństwa stała się przedmiotem kształcenia na gimnazjalnym i licealnym etapie edukacyjnym. W zmieniającym się świecie zagadnienie bezpieczeństwa narodowego nabiera jednak nowego znaczenia. Pojawiają się nowe zagrożenia, zarówno społeczne, jak i militarne, co stwarza konieczność sprostania nowym wyzwaniom współczesności. Powoduje to także konieczność rozpoczęcia dyskusji o kształceniu w zakresie nauk o bezpieczeństwie na kierunkach studiów, które nie są bezpośrednio związane z tą dyscypliną naukową. Kształcenie takie może przybrać różne formy. Najistotniejsze jest jednak właściwe określenie efektów i treści kształcenia, które powinny być zgodne z wymogami Krajowych Ram Kwalifikacji.
Date issued: Identifier:doi:10.37055/sbn/129818 ; oai:editorialsystem.com:article-129818
Print ISSN: Publisher ID: License: Starting page: Ending page: Volume: Issue: Journal: Keywords:safety ; education for safety ; dissemination of knowledge about safety