TEACHER ‒ STUDENT COMMUNICATION IMPROVEMENT WITHIN ENVIRONMENT OF BARRIERS AND INTERRUPTIONS
Creator: Abstract:Obecna formuła funkcjonowania życia zbiorowego ludzi, określana jest pojęciem społeczeństwa informacyjnego. To co odróżnia obecną rewolucje społeczną od poprzednich, to zmiana tworzywa masowo przerabianego przez ludzi i maszyny tej epoki. Tym dominującym tworzywem, staje się co raz szybciej informacja, której wartość decyduje o sprawności działania oraz sukcesie każdej organizacji. Z tym że, otwarty dostęp do ogromnej ilości zasobów danych (głównie poprzez sieć Internet) powoduje abundancje informacji nieistotnych. tzn. bezużytecznych w procesach sterowniczych w rozumieniu cybernetyki. Wskazany trend przyczynia się do spadku efektywności aktów komunikacyjnych, prowadząc do rozminięcia się intencji i treści wysyłanych oraz odbieranych informacji, a nawet przyczyniając się powstawania sytuacji konfliktowych. Wielu negatywnych skutków wynikających z braku porozumienia i zrozumienia można z powodzeniem uniknąć poprzez znajomość i stosowanie się do prawidłowości procesu komunikacji. Toteż ambicją autora jest zasygnalizowanie i zainspirowanie szerszego dyskursu na temat barier i zakłóceń w tak doniosłych i ważnych dla rozwoju intensywnego relacjach nauczyciel-uczeń. Oczywiście z pierwotnym zamiarem doskonalenia komunikacji poprzez wykrywanie, poznawanie i stosowanie prawidłowości obiektywnie istniejących.
Date issued: Identifier:doi:10.37055/sbn/132125 ; oai:editorialsystem.com:article-132125
Print ISSN: Publisher ID: License: Starting page: Ending page: Volume: Issue: Journal: Keywords:social communication ; information society ; teacher-student relationship