DOSKONALENIE KOMUNIKACJI NAUCZYCIEL−UCZEŃ W OTOCZENIU BARIER I ZAKŁÓCEŃ
Twórca: Abstrakt:Obecna formuła funkcjonowania życia zbiorowego ludzi, określana jest pojęciem społeczeństwa informacyjnego. To co odróżnia obecną rewolucje społeczną od poprzednich, to zmiana tworzywa masowo przerabianego przez ludzi i maszyny tej epoki. Tym dominującym tworzywem, staje się co raz szybciej informacja, której wartość decyduje o sprawności działania oraz sukcesie każdej organizacji. Z tym że, otwarty dostęp do ogromnej ilości zasobów danych (głównie poprzez sieć Internet) powoduje abundancje informacji nieistotnych. tzn. bezużytecznych w procesach sterowniczych w rozumieniu cybernetyki. Wskazany trend przyczynia się do spadku efektywności aktów komunikacyjnych, prowadząc do rozminięcia się intencji i treści wysyłanych oraz odbieranych informacji, a nawet przyczyniając się powstawania sytuacji konfliktowych. Wielu negatywnych skutków wynikających z braku porozumienia i zrozumienia można z powodzeniem uniknąć poprzez znajomość i stosowanie się do prawidłowości procesu komunikacji. Toteż ambicją autora jest zasygnalizowanie i zainspirowanie szerszego dyskursu na temat barier i zakłóceń w tak doniosłych i ważnych dla rozwoju intensywnego relacjach nauczyciel-uczeń. Oczywiście z pierwotnym zamiarem doskonalenia komunikacji poprzez wykrywanie, poznawanie i stosowanie prawidłowości obiektywnie istniejących.
Data wydania: Identyfikator:doi:10.37055/sbn/132125 ; oai:editorialsystem.com:article-132125
ISSN drukowany: Identyfikator wydawcy: Licencja: Strona początkowa: Strona końcowa: Tom: Wydanie: Czasopismo: Słowa kluczowe:komunikacja społeczna ; społeczeństwo informacyjne ; relacja nauczyciel-uczeń