Zasadniczym celem niniejszego artykułu jest identyfikacja znajomości przez studentów możliwości wykorzystania zarządzania procesowego w usprawnianiu działań organizacji. Badanie przeprowadzono na pierwszym i ostatnim roku studiów na Uniwersytecie Warszawskim, co pozwoliło ocenić wpływ realizacji programu studiów na wzrost świadomości tych możliwości. Badania wykonano za pomocą metody CAWI. Przygotowaną do tego celu ankietę najpierw zweryfikowano z udziałem ekspertów z dziedziny modelowania procesów biznesowych, a następnie udostępniono studentom do wypełnienia na serwerach Uniwersytetu Warszawskiego. Badania pokazały, że zainteresowanie zarządzaniem procesowym wśród studentów rozpoczynających naukę na Uniwersytecie Warszawskim nie jest zbyt wysokie, a pojawiające się nowości w tym zakresie nie są im znane. Kluczowy z punktu widzenia Uniwersytetu Warszawskiego jest fakt, że ponad 90% studentów podstawowe informacje o zarządzaniu procesowym zdobyła na uczelni, dzięki czemu znakomicie radzi sobie z wykorzystaniem go w pracy zawodowej. Najbardziej znaczącą i budującą informacją jest ta, że ponad 35% badanych studentów Uniwersytetu Warszawskiego w pracy zawodowej wykorzystuje zarządzanie procesowe. Zrealizowane badanie miało swoje ograniczenia – zostało przeprowadzone tylko na dwóch wydziałach uniwersyteckich. Rekomendacją jest to, aby studenci samodzielnie uzupełniali swoje zainteresowania wiedzą, która niemal gwarantuje im późniejsze zatrudnienie oraz świadczy o ich zrozumieniu i nowoczesnym podejściu do interpretacji zjawisk gospodarczych. Na podstawie badań zostało dowiedzione, że pomimo średniej wiedzy studentów na temat zarządzania procesowego uznają je oni za niezbędne do wykorzystania w przyszłej pracy.
Date issued: Electronic Issue Date: Identifier:doi:10.37055/nsz/188840 ; oai:editorialsystem.com:article-188840
Electronic ISSN: Print ISSN: Publisher ID: License: Starting page: Ending page: Volume: Issue: Journal: Keywords: