Object structure
Title:

Podstawowe cele i funkcje reklamy w procesie komunikowania rynkowego

Creator:

Koziara Łukasz

Abstract:

Reklama jest podstawową formą komunikowania się przedsiębiorstwa ze swoim otoczeniem. O ile forma i nośniki reklamy nieustannie się zmieniają, o tyle jej główne cele oraz pełnione przez nią funkcje nie ulegają tak gwałtownym zmianom w czasie. Dlatego zrozumienie istoty pojęcia reklamy, pełnionych przez nią funkcji oraz głównych celów wpływa na sposób postrzegania wagi tego narzędzia komunikacji. W niniejszym artykule przybliżono istotę procesu komunikowania, usytuowano w nim reklamę i wyróżniono ją z pozostałych narzędzi systemu komunikowania marketingowego. Następnie przedstawiono jej główne cele, w oparciu o modele oddziaływania przedsiębiorstwa na zachowanie konsumenta: AIDA, DAGMAR, model hierarchii efektów, koncepcja H. Krugmana, macierz FBC. Pełnione funkcje reklamy w procesie komunikowania zostały zestawione na dwóch płaszczyznach: (1) opierającej się na koncepcji etapów życia produktów oraz (2) etapów podejmowania decyzji przez konsumentów.

Date issued:

2017-06-30

Electronic Issue Date:

2017-06-30

Identifier:

doi:10.37055/nsz/129437 ; oai:editorialsystem.com:article-129437

Electronic ISSN:

2719-860X

Print ISSN:

1896-9380

Publisher ID:

129437

License:

click here to follow the link

Starting page:

189

Ending page:

201

Volume:

12

Issue:

2

Journal:

NSZ

Keywords:

market communication ; enterprise ; advertisement

×

Citation

Citation style: