Object structure
Title:

Entrepreneurial university – fashion or necessity?

Creator:

Pietrzak Piotr

Abstract:

Stale zmniejszający się poziom finansowania publicznego, rosnąca biurokratyzacja czy umasowienie kształcenia sprawiają, że uczelnie coraz częściej działają zgodnie z logiką New Public Management (nowe zarządzanie publiczne), zaś idea uniwersytetu przedsiębiorczego staje się jednym z głównych punktów odniesienia w międzynarodowych i europejskich debatach o przyszłości szkolnictwa wyższego. Terminologia używana w biznesie coraz częściej służy do opisu działalności akademickiej. Wykorzystywane są takie pojęcia jak: „produkcja wiedzy”, „podaż usług edukacyjnych”, „rynek usług edukacyjnych”, czy „efektywność funkcjonowania szkół wyższych”. Jednocześnie część środowiska akademickiego dostrzega w dokonującej się transformacji zagrożenie dla tradycyjnego modelu uczelni, eksponującego takie wartości jak: wolność intelektualna, bezinteresowna nauka, dążenie do prawdy. Celem niniejszego artykułu jest odpowiedź na pytanie, czy uniwersytet przedsiębiorczy jest chwilową modą, czy też koniecznością wynikającą z dokonujących się przemian społeczno-gospodarczych?

Date issued:

2018-06-28

Electronic Issue Date:

2018-06-28

Identifier:

doi:10.37055/nsz/129515 ; oai:editorialsystem.com:article-129515

Electronic ISSN:

2719-860X

Print ISSN:

1896-9380

Publisher ID:

129515

License:

click here to follow the link

Starting page:

131

Ending page:

142

Volume:

13

Issue:

2

Journal:

NSZ

Keywords:

New Public Management ; higher education ; entrepreneurial university

×

Citation

Citation style: