Celem artykułu jest ocena przydatności systemu ratownictwa do przeciwdziałania pandemii COVID-19. Wykazano braki systemowe, które przez okres III RP nie zostały unormowane. Scharakteryzowano poszczególne komponenty systemu. Mowa o ratownictwie medycznym, Policji, Państwowa i Ochotniczej Straży Pożarnej oraz Centra Powiadamiania Ratunkowego, które odpowiadają za obsługę zgłoszeń kierowanych na numery 112, 997, 998. Podczas redagowania pracy wykorzystano istniejący dorobek naukowy, doniesienia medialne, jak i również osobiste doświadczenia autora z pracy przy obsłudze numeru alarmowego 112. Artykuł jest punktem wyjścia do dalszych badań nad systemem ratownictwa. Wnioski z podjętej tematyki mają charakter utylitarny i powinny posłużyć debacie nad dofinansowaniem i reorganizacją systemu ratownictwa w Polsce.
Date issued: Identifier:doi:10.37055/sbn/145297 ; oai:editorialsystem.com:article-145297
Print ISSN: Publisher ID: License: Starting page: Ending page: Volume: Issue: Journal: Keywords:rescue system ; medical service ; emergency number ; crisis management ; epidemic