Na podstawie teoretycznych założeń funkcjonowania otoczenia ogólnego organizacji, ze szczególnym uwzględnieniem wymiarów go tworzących oraz jego znaczenia dla organizacji, przeprowadzona została z wykorzystaniem analizy przypadków, jako metody badawczej wiodącej, identyfikacja czynników zmian dla prowadzenia działalności linii lotniczej na rynku usług lotniczych w dobie pandemii Covid-19. Wskazano układ relacji zachodzących między tymi czynnikami a kształtem strategii działań. Wskazano zasady funkcjonowania systemu, który tworzą linia lotnicza oraz port lotniczy i agent obsługi naziemnej. Dookreślono znaczenie kryzysu w działalności linii lotniczej dla zmian w zakresie funkcjonowania pozostałych podmiotów w tym układzie relacji. Wdrożenie opisanego kształtu procedury badawczej pozwoliło na pro-wadzenie badania „w działaniu”, tj. rzeczywiste zidentyfikowanie występowania relacji pomiędzy otoczeniem ogólnym a strategią działania i oszacowanie charakteru, zakresu i natężenia tych relacji, a w przyszłości dostosowanie działań do zachodzących zmian.
Date issued: Electronic Issue Date: Identifier:doi:10.37055/nsz/150302 ; oai:editorialsystem.com:article-150302
Electronic ISSN: Print ISSN: Publisher ID: License: Starting page: Ending page: Volume: Issue: Journal: Keywords:macroenvironment ; air service market ; Covid-19 pandemic ; airport ; airline ; ground handling agent