@misc{Gumowska_Natalia_D._The_2024-09-30, author={Gumowska Natalia D. and Zaskórski Piotr}, howpublished={online}, year={2024-09-30}, abstract={Celem artykułu jest identyfikacja kryterium jakości w zakresie wykorzystania wybranych technik i technologii zarządzania jakością oraz roli zasobów, systemów informacyjnych i narzędzi informatycznych. Środowisko IT wzmacnia potencjał biznesowy współczesnych organizacji i procesy zapewniania jakości zarówno produktów, jak i projektów. Środowisko cyberprzestrzeni i dostępne systemy IT sprzyjają wzrostowi potencjału biznesowego współczesnej organizacji i zapewnianiu jakości realizowanych procesów biznesowych.}, abstract={Krytyczna analiza publikacji naukowych, raportów branżowych oraz innych źródeł związanych z tematyką badawczą, a także własne badania cząstkowe, typu sondaże diagnostyczne, według założonego zbioru potrzeb.}, abstract={Środowisko IT wzmacnia potencjał biznesowy współczesnych organizacji i procesy zapewniania jakości zarówno produktów, jak i projektów. W artykule przedstawione zostały nie tylko aspekty związane z funkcjonowaniem współczesnej organizacji i zmianą jej modelu biznesowego, lecz przede wszystkim problemy ewaluacji i kreowania jakości przez wykorzystanie wybranych rozwiązań IT. Ponadto wyeksponowano różne perspektywy postrzegania kryterium jakości, które decyduje o rynkowym sukcesie przedsiębiorstwa. Ponadto usługi cyberprzestrzeni oferują liczne zaawansowane narzędzia, które wspomagają procesy planowania, organizowania, koordynowania, nadzorowania i monitorowania oraz kontrolowania procesów biznesowych. Wskazano również zagrożenia i szanse wynikające z wykorzystania środowiska cyberprzestrzeni ze szczególnym uwzględnieniem wdrażania strategii X-engineeringu w praktyce biznesowej.}, abstract={Środowisko IT wzmacnia potencjał biznesowy współczesnych organizacji i procesy zapewniania jakości zarówno produktów, jak i projektów. Środowisko cyberprzestrzeni i dostępne systemy IT sprzyjają wzrostowi potencjału biznesowego współczesnej organizacji i zapewnianiu jakości realizowanych procesów biznesowych. Analiza różnorodnych perspektyw postrzegania jakości dostarcza podstaw do lepszego zrozumienia jej znaczenia w procesach biznesowych i ich wpływu na sukces rynkowy.}, title={The quality of functioning in process-oriented organizations}, doi={10.37055/nsz/203235}, }