@misc{Jarosław_PANASIUK_Opracowanie_2018-06-30, author={Jarosław PANASIUK and Jarosław PANASIUK}, copyright={Wojskowa Akademia Techniczna}, copyright={Wojskowa Akademia Techniczna}, address={Warszawa}, address={Warszawa}, howpublished={online}, year={2018-06-30}, year={2018-06-30}, publisher={Wojskowa Akademia Techniczna}, publisher={Wojskowa Akademia Techniczna}, language={polski}, language={polski}, abstract={W artykule przedstawiono opracowanie interfejsu wymiany danych między użytkownikiem a samochodem. W efekcie pracy powstało urządzenie pracujące w pojeździe autora, spełniające kilka określonych funkcji: zdalne sterowanie obwodami oświetleniowymi, zdalny odczyt sygnałów pojazdu, zdalne sterowanie zamkiem centralnym. Interakcja z użytkownikiem następuje za pośrednictwem telefonu komórkowego. Do wymiany danych między smartfonem a urządzeniem pracującym w aucie, autor wykorzystał bezprzewodową technologię Bluetooth. Autor wskazuje, że funkcjonalność tego systemu w dużej mierze zależała od pojazdu, w którym został on zamontowany (rok produkcji 2003). Z pewnością lepsze efekty można by było uzyskać w nowszym samochodzie, wyposażonym w linie szeregowej wymiany danych CAN. W najnowszych samochodach takie udogodnienia to niemal standard. Świat motoryzacji zmierza w kierunku stworzenia i wprowadzenia do sprzedaży w pełni autonomicznego samochodu}, abstract={W artykule przedstawiono opracowanie interfejsu wymiany danych między użytkownikiem a samochodem. W efekcie pracy powstało urządzenie pracujące w pojeździe autora, spełniające kilka określonych funkcji: zdalne sterowanie obwodami oświetleniowymi, zdalny odczyt sygnałów pojazdu, zdalne sterowanie zamkiem centralnym. Interakcja z użytkownikiem następuje za pośrednictwem telefonu komórkowego. Do wymiany danych między smartfonem a urządzeniem pracującym w aucie, autor wykorzystał bezprzewodową technologię Bluetooth. Autor wskazuje, że funkcjonalność tego systemu w dużej mierze zależała od pojazdu, w którym został on zamontowany (rok produkcji 2003). Z pewnością lepsze efekty można by było uzyskać w nowszym samochodzie, wyposażonym w linie szeregowej wymiany danych CAN. W najnowszych samochodach takie udogodnienia to niemal standard. Świat motoryzacji zmierza w kierunku stworzenia i wprowadzenia do sprzedaży w pełni autonomicznego samochodu}, type={artykuł}, type={artykuł}, title={Opracowanie interfejsu wymiany danych między użytkownikiem a samochodem}, title={Opracowanie interfejsu wymiany danych między użytkownikiem a samochodem}, keywords={Wymiana danych w układzie człowiek-maszyna, Wymiana danych w układzie człowiek-maszyna}, }