@misc{Mirosław_ADAMSKI_Współczesne_2012-03-31, author={Mirosław ADAMSKI and Mirosław ADAMSKI}, copyright={Wojskowa Akademia Techniczna}, copyright={Wojskowa Akademia Techniczna}, address={Warszawa}, address={Warszawa}, howpublished={online}, year={2012-03-31}, year={2012-03-31}, publisher={Wojskowa Akademia Techniczna}, publisher={Wojskowa Akademia Techniczna}, language={polski}, language={polski}, abstract={Każdy system ratowniczy statku powietrznego ma za zadanie uratować załogę (pilota) w przypadku wystąpienia sytuacji awaryjnej podczas całego zakresu lotu z wykorzystaniem fotela katapultowego. Proces ten jest bardzo trudny i złożony, a wynika to z faktu, że ma on zazwyczaj miejsce w sytuacjach ekstremalnych dla zdrowia i życia pilota. W artykule dokonano próby oceny współczesnych systemów ratowniczych w oparciu o fotele katapultowe K-36, K-37, ACES II, Martin-Baker Mk.14 i Mk.16.}, abstract={Każdy system ratowniczy statku powietrznego ma za zadanie uratować załogę (pilota) w przypadku wystąpienia sytuacji awaryjnej podczas całego zakresu lotu z wykorzystaniem fotela katapultowego. Proces ten jest bardzo trudny i złożony, a wynika to z faktu, że ma on zazwyczaj miejsce w sytuacjach ekstremalnych dla zdrowia i życia pilota. W artykule dokonano próby oceny współczesnych systemów ratowniczych w oparciu o fotele katapultowe K-36, K-37, ACES II, Martin-Baker Mk.14 i Mk.16.}, type={artykuł}, type={artykuł}, title={Współczesne systemy ratownicze samolotów i śmigłowców}, title={Współczesne systemy ratownicze samolotów i śmigłowców}, keywords={Systemy ratownicze obiektów latających, Systemy ratownicze obiektów latających}, }