@misc{GONCIARSKI_Wiesław_The_2015-12-18, author={GONCIARSKI Wiesław}, howpublished={online}, year={2015-12-18}, abstract={Technologie informacyjno-komunikacyjne wywierają istotny wpływ na wszystkie wymiary życia gospodarczego, a w tym także na problematykę przedsiębiorczości. Prawie we wszystkich jej aspektach dostrzec możemy konsekwencje rozwoju technologii cyfrowej, a zwłaszcza jej aktualnej wersji określanej mianem Web 2.0. Z tego powodu w tym artykule podjęto próbę wyjaśnienia istoty przedsiębiorczości funkcjonującej w warunkach gospodarki cyfrowej oraz wskazano na podstawowe rozwiązania, jakie w tym zakresie ostatnio się pojawiły. W szczególności scharakteryzowano start-upy, jako podmioty szczególnie typowe dla tego nowego typu innowacyjnej przedsiębiorczości. Zaprezentowano także ich specyficzne cechy oraz przedstawiono potencjalne obszary ich aktywności. Słowa kluczowe: zarządzanie, przedsiębiorczość, technologie informacyjno-komunikacyjne, technologia Web 2.0, innowacyjność.}, title={The innovative entrepreneurship at a time of technology Web 2.0}, doi={10.37055/nsz/129350}, }